Friday, May 4, 2012

Di Sebalik Kata Tersirat Maksud Tertentu



Petikan Dialog Dari Episod Terakhir Drama Cinta Buat Emelda. Tersirat Makna yang dalam! Sweet!

Aril Fatah:
Saya ada dua mata untuk melihat namun saya tak mampu untuk memandang
Saya ada dua tangan untuk memegang namun saya tak mampu untuk mencapai
Saya ada dua kaki untuk berjalan namun saya tak mampu untuk melangkah
Tapi saya cuma ada satu hati yang mana saya yakin mampu untuk mencintai awak sehingga ke akhir hayat saya

Emelda:
Kadang-kadang Allah berikan hujan & lumpur pada kita       
Sesekali Allah kurniakan petir
Kita jadi risau, sedih, takut
Tapi selepas hujan, rupa-rupanya Allah hadiahkan kita pelangi  





Di antara OST Dari drama CBE:
Kehilangan - Firman
Ku coba ungkap tabir ini
Kisah antara kau dan aku
Terpisahkan oleh ruang dan waktu
Menyudutkanmu meninggalkanku
Ku merasa tlah kehilangan
Cintamu yang tlah lama hilang
Kau pergi jauh karena salahku
Yang tak pernah menganggap kamu ada
Asmara memisahkan kita
Mengingatkanku pada dirimu
Gelora mengingatkanku
Bahwa cintamu tlah merasuk jantungku

Sejujurnya ku tak bisa
Hidup tanpa ada kamu aku gila
Seandainya kamu bisa
Mengulang kembali lagi cinta kita
Takkan ku sia-siakan kamu lagi





 Di Sebalik Kata Tersirat Maksud Tertentu. Renungkanlah...



No comments:

Post a Comment